Dag 4

Vandaag een rustige dag. Alleen een afspraak bij optiek Tempel voor een kleine reparatie aan mijn bril.

Ontbijt

Lekker weer genoten van havermout. Gekookt met magere melk en wat zoetstof. Hetzelfde ontbijt als bij dag 1 en dus ook 300 kcal.


Ik at dit vroeger nooit, want 's morgens had ik nooit tijd. En dat is het voordeel van gepensioneerd zijn, dat je meestal geen haast meer hebt en dan kunt genieten van een heerlijk warm ontbijt.

Lunch

Dag 2 hadden we chili sin carne op het menu. Bewust wat meer gemaakt zodat je ook nog een lunch hebt, samen met een bakje sla een lekker warme lunch gehad van 390 kcal


Zoals met veel gerechten was de bonenschotel nu nog lekkerder dan de eerste keer. Met een beetje lekker bekkie sambal en wat tomatenketchup echt een traktatie.

Diner

Als je dan toch een week vega gaat eten dan ook maar een gerecht waar ik nooit aan zou hebben gedacht, Rendang met rijst en een mix van groenten, maar in plaats van vlees ging er Jackfruit in brine in de rendang. De rijst was gekookt in water en kokosmelk. De maaltijd was 715 kcal.


Dit gerecht was echt een verrassing. Ik heb, op mijn zakenreizen naar China, vaak verse Jackfruit gegeten, maar dat smaakt lichtzoet. Deze ingeblikte variant, ingelegd in zout smaakte aromatischer en nauwelijks zoet, fantastisch in combinatie met Boemboe rendang kruidenmix en de kokosrijst. Ik heb genoten van dit gerecht.

Tussendoor

Een appel, Cup-a-soup champignon crème en een pakje sultana bosvruchten 


Reacties