Mijn ervaringen


Het zit erop, zeven dagen vegetarisch gegeten. En voor de lunch gaat de challenge nog even door, want om verschillende dingen te proeven hebben we veel producten gekocht die we nu opmaken.

Vond ik het moeilijk?

Nee! Er zijn vleesvervangers waar je gewoon niet proeft dat het geen vlees is. Vleesvervangers zijn een goed begin  maar niet noodzakelijkerwijs gezonder dan vlees, want ze bevatten vaak vet en veel zout link. En veel gerechten, vooral uit de aziatische keuken, zoals de foto hierboven, zijn ontworpen zonder vlees en ook heel lekker.

Blijf ik doorgaan?

Weet ik nog niet, ik ben niet alleen in huis, maar ik zal wel nog meer flexitariër worden, met niet alleen vleesloze maaltijden maar ook vleesloze dagen. 

Ga ik veganistisch?

Nu nog niet, en de reden zijn de melkproducten zoals, kwark, yogurt, Skyr en vooral kaas. De huidige soja-vervangers vind ik niet lekker. Maar de wereld verandert. Caseïne, het hoofdbestanddeel van al deze producten, kan al door gist worden gemaakt en staat op het punt om door te breken link. En dan heb je "echte" diervrije kaas.

Meer weten?

kijk eens op de site van de vegetariërbond . Zelf ben ik net lid geworden, voor inspiratie en recepten. Ook meteen de petitie  getekend omdat nu een vegetarische maaltijd niet vanzelfsprekend is wanneer je in een zorginstelling terecht komt.

Hoe vond je de blog?

Laat het weten in de reacties.

Reacties