Dag 2

Hallo, welkom bij de blog van dag twee. Ook vandaag deel ik weer wat ik eet in mijn vlees- en visloze week. 

Ontbijt

Muesli stond vandaag op het menu. Ik vin dat met kwark lekker maar wel wat stroef vandaar dat ik de magere kwark altijd combineer met magere yoghurt. Naast de muesli gaat er ook altijd fruit in dit ontbijt, meestal appel en wat we verder hebben. Deze keer lychees (die waren in de aanbieding) en mango uit de diepvries. Het ontbijt bevatte 290 kcal.


Ik eet al jaren muesli. Muesli is laag in calorieën en bevatt veel voedingsvezels. Gewoon van de Lidl uit een grote zak. Granola is het hippe broertje van muesli, maar dan geroosterd met olie en suiker of honing. Daardoor zitten er altijd meer calorieën in. Hetzelfde geldt vaak voor cruesli. Vind je krokant toch lekkerder dan zijn de cruesli's van Quaker oats een alternatief. In plaats van suiker zit daar de zoet smakende vezel oligofructose in. Er zitten wel iets meer calorieën in dan gewone muesli. Het prijsverschil met gewone muesli is wel enorm. Omgerekend per kilo  betaal je bij de Albert Heijn €2,49 voor muesli en €9,23 voor Quaker oats cruesli zero sugar.

Lunch

Ook vandaag weer twee volkoren boterhammen. Eentje met dezelfde vegan paté als gisteren. De tweede met Millner 30+ kaas extra belegen. Daarbij een bakje sla met nog een restantje gekookt ei van een eerdere maaltijd. de lunch was 361 kcal



Het was geen straf om de vega paté nog een keer te eten. Daarnaast een boterham met magere kaas die verrassend lekker smaakte, de mosterd en augurk is er voor de foto bij gedaan 😉. Al met al een smakelijke vega lunch.

Diner

Vandaag staat chili sin carne op het menu. In plaats van gehakt werd plantaardig gehakt van het merk Vivera gebruikt. Verder champignons en lekker veel bonen en mais. Op smaak gebracht in de pan met een zakje kruidenmix en op mijn bord met augurken, zilveruitjes en lekker bekkie sambal met tomaat . Ik heb 500 gram gegeten wat 330 kcal bevatte.



Peulvruchten zijn een uitstekende vleesvervanger, door hun hoge ijzergehalte. het plantaardige gehakt is in principe niet nodig voor de voedingswaarde maar we vinden het gewoon lekker. Omdat mijn partner niet zo van pittig eten houdt doe ik de sambal er op mijn bord bij. Lekker bekkie is een spicy surinaamse sambal gemaakt van Madame Jeannette pepers en tomaat🔥🔥🔥. Je kunt deze heerlijke sambal vinden in de toko.

Tussendoortjes

Vandaag weer een paar uurtjes wezen sporten bij Fitsportland. Daarna een flesje high protein drink chocoladesmaak gedronken. Het voelt voor mij als een beloning en is ook goed voor het spierherstel.

Daarnaast een appel en een paar Anta-flu snoepjes met dropsmaak.






Reacties