Dag 1

De eerste dag van mijn challenge. Ik deel met jullie mijn eten met foto's en een kleine beschrijving, en het  aantal calorieën dat de maaltijd bevat. Dat laatste heb ik berekend met de app mijn eetmeter van het voedingscentrum.

Ontbijt

Begin de dag met een goed ontbijt. Vandaag havermoutpap gemaakt van gewone havermout en magere melk. De havermout werd een paar minuten gekookt en daarna op smaak gebracht met zoetstof, appel, rozijnen, een paar hazelnoten en kaneel. Het ontbijt is 300 kcal.


Ik heb vaak havermout als ontbijt, heerlijk warm en vullend. Ook van dit ontbijt heb ik weer genoten.

Lunch

Voor de lunch meteen van start gegaan met een echt vegetarisch product; Kips mediterrane vega paté. Goed voor één boterham. De tweede boterham was belegd met zelfgemaakte guacamole, opgeleukt met een plakje ei. Daarbij een bakje sla. Ik eet al minstens 10 jaar iedere dag sla bij mijn lunch. Ik vind dat lekker en er zitten weinig calorieën in. De hele lunch, boterhammen en sla samen was 352 kcal.


De vega paté was verrassend lekker, dat had ik niet verwacht. Als je het niet weet proef je niet dat dit van planten is gemaakt. Benieuwd naar de samenstelling, klik dan op deze link.

Avocado's zijn niet alleen gezond maar ook heerlijk op brood. Ik eet vaker avocados op brood, probeer het zelf maar eens. 

Diner

Mijn partner had zin in koken dus aten we in de oven gegaarde zoete aardappel frites en koolraapreepjes, een groentemengsel van doperwten, paprika en sugarsnaps en de vleesvervanger "Like Moroccan Chicken" van het merk Like Meat. Het product was kennelijk net aan hun productlijst toegevoegd en daarom nog niet opgenomen in de productenlijst van hun website. Het sausje was gemaakt van Remia friteslijn, yogurt, knoflook en peterselie. de foto toont één portie, mijn hele maaltijd (twee keer opscheppen) was 650 kcal.



We eten vaker vegetarische kipstuckjes, maar niet eerder van dit merk. Je kon goed de Marokkaanse kruiden proeven, maar het mondgevoel leek niet zo op kip. De bite was wel stevig. De overige groentes waren heerlijk.

Tussendoortjes

een appel, een beker Cup-a-soup mosterd en een bakje Arla Skyr. 



 

Reacties